Effect of different technologies on combustion and emissions of the diesel engine fuelled with biodiesel: A review

Bài báo được thực hiện bởi nhóm tác giả: Jiaqiang Ea, d, *, Minhhieu Phama, b, d, *, D. Zhaoc, *, Yuanwang Deng, DucHieu Le, Wei Zuo, Hao Zhu, Teng Liu, Qingguo Peng, Zhiqing Zhang. Phòng thí nghiệm nghiên cứu thiết kế và chế tạo thân vỏ ôtô trường Đại học Hồ Nam Trung Quốc, Khoa Công nghệ ô tô Trường ĐHCNHN. Được đăng tải trên tạp chí, Renewable and Sustainable Energy Reviews tháng 05 năm 2017

Abstract: Due to the shortage of the conventional fossil fuels and air pollution from combustion, new, sustainable and cleaner fuel resources are urgently required. Biodiesel has been introduced as a potential and alternative fuel for years. Biodiesel can be produced from different sources such as vegetable oils, animal fat, waste oil, etc. All of them are renewable and do not affect the food security. When biodiesel is used as a fuel resource for diesel engines, the performance and emission characteristics such as brake thermal efficiency (BTE), brake specific fuel consumption (BSFC) and brake power are almost maintained while hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO), and particulate matter (PM) is decreased significantly. However, higher NOx concentration is observed. This disadvantage of using biodiesel or biofuels in general is improved in recent years. The purpose of this work is to do a comprehensive investigation of different approaches applying to biodiesel fuelled engine like biodiesel additives, exhaust gas recirculation (EGR), water injection (WI), emulsion technology (ET), injection strategy modification, simultaneous technologies (ST), combustion chamber geometry modificationand low temperature combustion (LTC) mode. By the way, the impacts of these technologies on engine performance and emission characteristics are summarized. Upon the comparison, using LTC mode is more efficient and feasible than the others. It can reduce both NOx and PM emissions simultaneously by up to 95% and 98%, respectively, while engine performance is slightly reduced. Looking inside the LTC mode, the most efficient model is the reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion system. Applying RCCI combustion model might lead to the increase of CO and HC emissions, but this issue can be easily solved by using some available technologies.

Key words: Biodiesel; Combustion and emissions; Diesel engine; Particulate matter

Nội dung chi tiết: tải về tại đây

  • Thứ Ba, 08:56 07/11/2017

Tags:

Các bài đã đăng

The effects of combustion duration on residual gas, effective release energy, engine power and engine emissions characteristics of the motorcycle engine

The effects of combustion duration on residual gas, effective release energy, engine power and engine emissions characteristics of the motorcycle engine

Thứ Sáu, 15:46 03/05/2019
Bài báo: Nghiên cứu mô hình toán hệ thống điều khiển lái của máy công trình khung - khớp động

Bài báo: Nghiên cứu mô hình toán hệ thống điều khiển lái của máy công trình khung - khớp động

Thứ Hai, 19:45 18/03/2019
Buổi làm việc trao đổi về các hệ thống thử nghiệm và kiểm tra động cơ điện với 2 chuyên gia đến từ công ty IMC Berlin.

Buổi làm việc trao đổi về các hệ thống thử nghiệm và kiểm tra động cơ điện với 2 chuyên gia đến từ công ty IMC Berlin.

Chủ Nhật, 11:16 24/02/2019
Theoretical and numerical crush analysis of multi-stage nested aluminium alloy tubular structures under axial impact loading

Theoretical and numerical crush analysis of multi-stage nested aluminium alloy tubular structures under axial impact loading

Thứ Sáu, 15:47 11/01/2019
Học tập chuyên môn và nâng cao tay nghề cho CBGV Khoa công nghệ ô tô hè 2018

Học tập chuyên môn và nâng cao tay nghề cho CBGV Khoa công nghệ ô tô hè 2018

Thứ Bảy, 16:19 28/07/2018

ỨNG DỤNG PHƯƠNG PHÁP EN-TRÔ-PI NĂNG LƯỢNG EMD TRONG CHẨN ĐOÁN HƯ HỎNGBÁNH RĂNG CÓ SỰ HỖ TRỢ CỦA MẠNG NƠ RON

Thứ Hai, 21:59 06/11/2017

BIỆN PHÁP GIẢM ỒN CHO ĐỘNG CƠ D243 TĂNG ÁP

Thứ Hai, 08:51 06/11/2017

XEM XÉT ẢNH HƯỞNG CỦA TỶ SỐ NÉN ĐẾN MỘT VÀI THÔNG SỐ ĐỘNG CƠ DIESEL MỘT XYLANH SỬ DỤNG NHIÊN LIỆU KHÍ (CNG) VÀ NHIÊN LIỆU LỎNG (XĂNG)

Chủ Nhật, 09:49 08/10/2017
Hạnh phúc vỡ òa, Supercub50 Hành trình tham gia thi đấu tại nhật bản

Hạnh phúc vỡ òa, Supercub50 Hành trình tham gia thi đấu tại nhật bản

Thứ Ba, 15:40 12/09/2017
HỘI THẢO CÔNG NGHỆ HYBRID

HỘI THẢO CÔNG NGHỆ HYBRID

Thứ Ba, 14:54 30/05/2017

Tin tiêu điểm

Đoàn cán bộ Học viện Phát triển Giáo dục nghề CHDCND Lào thăm và làm việc với Trường

Đoàn cán bộ Học viện Phát triển Giáo dục nghề CHDCND Lào thăm và làm việc với Trường

Thứ Tư, 14:52 06/07/2022
Trao Quyết định của Bộ trưởng Bộ Quốc phòng cho nam sinh viên tốt nghiệp đại học năm 2022 đi đào tạo Sỹ quan dự bị

Trao Quyết định của Bộ trưởng Bộ Quốc phòng cho nam sinh viên tốt nghiệp đại học năm 2022 đi đào tạo Sỹ quan dự bị

Thứ Tư, 14:26 06/07/2022
Hội nghị Khoa học: Một số xu hướng mới về đào tạo, nghiên cứu trong kỹ thuật năng lượng, điện tử và tự động hóa

Hội nghị Khoa học: Một số xu hướng mới về đào tạo, nghiên cứu trong kỹ thuật năng lượng, điện tử và tự động hóa

Thứ Ba, 13:25 14/06/2022
[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Điện, Điện tử

[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Điện, Điện tử

Thứ Sáu, 19:15 03/06/2022
[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Ngôn ngữ, Văn hóa, Du lịch & Khách sạn

[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Ngôn ngữ, Văn hóa, Du lịch & Khách sạn

Thứ Năm, 19:20 02/06/2022