Numerical investigation on the combustion characteristics of non-premixed hydrogen-air in a novel micro-combustor

Bài báo do nhóm tác giả: Jiaqiang E, Qingguo Peng , Xiaohuan Zhao , Wei Zuo , Zhiqing Zhang , Minhhieu Pham Trường Đại Học Hồ Nam Trung Quốc – Đại Học công nghiệp Hà Nội được đăng tải trên tạp chí Energy Conversion and Management (IF:5.589) nhà xuất bản Elsever số 110 năm 2017 (665-667)

Numerical investigation on the combustion characteristics of non-premixed hydrogen-air in a novel micro-combustor

Keywords: Micro combustor, Thermal performance, Cavity, Backward-facing step, Temperature distribution

Abstract:

A good mixing of fuel/oxygen is important for the non-premixed combustion in micro combustor, and the thermal performance of outer wall is of significant influence to the application of micro thermo photo- voltaic (MTPV) systems. The non-premixed hydrogen/air combustion has been carried out in a novel micro combustor, in addition, the mixing performance of hydrogen/oxygen, the combustion characteris- tics, working performance of micro combustors are also investigated. Results show that the mixing per- formance of hydrogen/oxygen can be improved by the adoption of four pipes in combustor, and the thermal performance of combustor affects flame velocity, reaction rate and combustion efficiency. Moreover, the cavity or backward-facing step contributes to the heat recirculation and the flame stabi- lization, and a high and uniform outer wall temperature distribution is desirable for the application of MTPV system, which can be obtained at the hydrogen volume flow rate 90 mL/min and the equivalence ratio 1.0

Toàn văn bài báo:tải về tại đây

  • Thứ Tư, 20:47 09/05/2018

Tags:

Các bài đã đăng

Các bài đã đăng

The effects of combustion duration on residual gas, effective release energy, engine power and engine emissions characteristics of the motorcycle engine

The effects of combustion duration on residual gas, effective release energy, engine power and engine emissions characteristics of the motorcycle engine

Thứ Sáu, 15:46 03/05/2019
Bài báo: Nghiên cứu mô hình toán hệ thống điều khiển lái của máy công trình khung - khớp động

Bài báo: Nghiên cứu mô hình toán hệ thống điều khiển lái của máy công trình khung - khớp động

Thứ Hai, 19:45 18/03/2019
Buổi làm việc trao đổi về các hệ thống thử nghiệm và kiểm tra động cơ điện với 2 chuyên gia đến từ công ty IMC Berlin.

Buổi làm việc trao đổi về các hệ thống thử nghiệm và kiểm tra động cơ điện với 2 chuyên gia đến từ công ty IMC Berlin.

Chủ Nhật, 11:16 24/02/2019
Theoretical and numerical crush analysis of multi-stage nested aluminium alloy tubular structures under axial impact loading

Theoretical and numerical crush analysis of multi-stage nested aluminium alloy tubular structures under axial impact loading

Thứ Sáu, 15:47 11/01/2019
Học tập chuyên môn và nâng cao tay nghề cho CBGV Khoa công nghệ ô tô hè 2018

Học tập chuyên môn và nâng cao tay nghề cho CBGV Khoa công nghệ ô tô hè 2018

Thứ Bảy, 16:19 28/07/2018
Xây dựng mô hình động lực học của máy san trong quá trình làm việc

Xây dựng mô hình động lực học của máy san trong quá trình làm việc

Thứ Tư, 20:35 09/05/2018
Đánh giá tiềm năng điện thu được khi tận dụng nhiệt năng khí thải động cơ D1146 trên xe bus bằng thiết bị TEG

Đánh giá tiềm năng điện thu được khi tận dụng nhiệt năng khí thải động cơ D1146 trên xe bus bằng thiết bị TEG

Thứ Tư, 20:21 09/05/2018
Effects of injection timing and injection pressure on performance and exhaust emissions of a common rail diesel engine fueled by various concentrations offish-oil biodiesel blends

Effects of injection timing and injection pressure on performance and exhaust emissions of a common rail diesel engine fueled by various concentrations offish-oil biodiesel blends

Thứ Tư, 14:39 09/05/2018
Effect analysis on pressure drop of the continuous regeneration-diesel particulate filter based on NO assisted regeneration

Effect analysis on pressure drop of the continuous regeneration-diesel particulate filter based on NO assisted regeneration

Thứ Hai, 20:10 07/05/2018
Effects of fatty acid methyl esters proportion on combustion and emission characteristics of a biodiesel fueled marine diesel engine

Effects of fatty acid methyl esters proportion on combustion and emission characteristics of a biodiesel fueled marine diesel engine

Thứ Hai, 16:35 12/03/2018

Tin tiêu điểm

Đoàn cán bộ Học viện Phát triển Giáo dục nghề CHDCND Lào thăm và làm việc với Trường

Đoàn cán bộ Học viện Phát triển Giáo dục nghề CHDCND Lào thăm và làm việc với Trường

Thứ Tư, 14:52 06/07/2022
Trao Quyết định của Bộ trưởng Bộ Quốc phòng cho nam sinh viên tốt nghiệp đại học năm 2022 đi đào tạo Sỹ quan dự bị

Trao Quyết định của Bộ trưởng Bộ Quốc phòng cho nam sinh viên tốt nghiệp đại học năm 2022 đi đào tạo Sỹ quan dự bị

Thứ Tư, 14:26 06/07/2022
Hội nghị Khoa học: Một số xu hướng mới về đào tạo, nghiên cứu trong kỹ thuật năng lượng, điện tử và tự động hóa

Hội nghị Khoa học: Một số xu hướng mới về đào tạo, nghiên cứu trong kỹ thuật năng lượng, điện tử và tự động hóa

Thứ Ba, 13:25 14/06/2022
[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Điện, Điện tử

[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Điện, Điện tử

Thứ Sáu, 19:15 03/06/2022
[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Ngôn ngữ, Văn hóa, Du lịch & Khách sạn

[LIVESTREAM] Hiểu đúng ngành, chọn đúng nghề - Tư vấn chuyên sâu nhóm ngành Ngôn ngữ, Văn hóa, Du lịch & Khách sạn

Thứ Năm, 19:20 02/06/2022